Vama Veche nu-i de copii mici

I know you’re having a **d’uh** moment, dar uite cum m-am invatat eu minte dupa 5 zile la mare saptamana trecuta.

Reminderele de FB sunt de vina, tot am balosit la vacanta 2016 cat eram in focurile organizatorice ale Saptamanii Alaptarii, si am asteptat 15-20 august ca pe sfintele moaste.

Prima greseala au fost asteptarile.

Am plecat cu my bff si prietena lui, si cumva in the back of my mind erau aventurile noastre din Costinesti, Vama, Praga, Varsovia and so on (numai zic de Sibiu, e unde ii, si in care ma intorc anual cu maaare drag si dor!). No, si cumva am sperat ca vom petrece betivaneli si lunch-uri continue ca-n zilele bune. Doar ca, nah, omu’ e romantic, avea nevoie de timp de cuplu+prieteni petrecareti in noapte, si nu am nimic sa-i reprosez ca pe mine nu ma mai tine. Iar babysitteri in Vama nu-s asa ca.. am prins si noi cateva mese impreuna. Recuperam noi alta data ๐Ÿ˜‰

Dar aia nu-i vina Vamii, ci a mea. That aside, vina Vamii e ca e jegoasa.

Rau! Nush daca inainte era la fel sau pur si simplu nu-mi pasa ca stau pe o plaja de mucuri de tigara si cioburi.. plus amintirea vaga de barbati beti care se p*sa in buza marii, singurul loc in care a vrut sa stea Paul toata vacanta.. pentru ca au fost valuri de abia am intrat eu in apa de doua ori, cu pregatiri sufletesti si inghitit de apa la tur-retur :))

Am mancat mult si prost, cu servire nasoala, la (doua dintre) Canapele, la tot felul de street food, la Cherhana.. am gasit un loc decent langa cazarea noastra – Casa Luca (pe str principala, vizavi de “Magheru”), am mancat multe mese aici ca mi s-a parut cel mai curat, si gustos. Si servirea fu nice, multumim Cristiana!

Am mai mancat ciorbe de burta excelente la Lyana, a intrat bine si tarta cu mere si inghetata, portia de pui in lipie nu mai era de impartit la doi, ca-n vremurile noastre de glorie, dar fu bun si ala. My bff nu fu fan papanas, ceea ce e dezamagitor. Am mai mancat bun un pui thai la Sasha, dar cam atat. Ori pentru mine e importanta masa, mai ales ca-i 50 lei/de minim 2x/zi.

Am avut noroc la cazare (Elga’s Punk Rock hostel).

Am putut gati omlete indestulatoare, sa mancam un pepene (semi-stricat, cumparat de la Pirati) sau sa ne jucam cu mingea in curtea lor. Le-as da 100 de stele cu exceptia ca nu-s loc de dus cu copil, peretii sunt mega-subtiri si cand ai program invers fata de restul betivanilor, e inevitabil sa nu te tot deranjezi cu ei. N-am apreciat nici comentariul gazdei ca-i Paul “cocoselul” casei ca s-a impiedicat si-a inceput sa planga intr-o dimineata, vezi doamne ca trezeste toata casa. Si nici stalkingu’ de dinainte sa ajungem sa se asigure ca venim la ora fixa (in conditiile in care eu sunasem ziua de dinainte sa confirm rezervarea, sa nu ma pun pe drum cu copilul degeaba). Otherwise, la fel ca (d)in primul an, imi place atmosfera si e curat, baie si pat central is all I can want :))

Rant almost over, am mai avut o maaaare dezamagire la Sherif-ul din Cernavoda, unde ne-am oprit la ducere. Mancare proasta (eu n-am putut manca pastrama de oaie gumata, am refuzat s-o platesc si am murit de foame) venita dupa 1h de la momentul comenzii, in conditiile in care aveam si ciorbe si aperitive..

Hai sa zic si de bine :))

lui Paul i-a placut maxim: leaganul de pe plajaย din dreptul cherhanalei; a mancat mai mult borcane si batoane, fix pe placul lui – cateva legume din ciorbe si tocanite si putine fructe, dar tot l-au stricat rapid la stomac :(; am fost inspirata sa ii iau piscinuta gonflabila de bebelus pe care sa o umplu cu apa de mare si tot felul de lopatele+forme de nisip, ne-am jucat o gramada. Am gresit ca i-am luat un beach ball care fu alergat de yours truly pana la nervi, era mega-vant, iar versiunea de minge legata cu o sfoara a fost fte frustranta pentru Paul. Urlete doua zile la rand, pana am dezumflat-o si am aruncat-o in fundul bagajului.

Bagaj care fu chinuitor de mult, gen o valiza si 3 plase, dintre care una cu medicamentele de care nu am avut nevoie (iuhuuu!). Exista vreo versiune light de calatorie? De la ce varsta a copilului?

Acestea fiind zise, pentru mare 2018 voi incerca Strainezia – sper sa imi permit – sau versiuni gen Corbu, 2 mai sau Jupiter, inteleg ca sunt optiuni mai baby-friendly. Ne-a lipsit tare un loc de joaca! Sugestiile is binevenite. Inclusiv: mai bine stateai acasa si te duceai zilnic la Therme :)) cam asa si e..

Comments

1. Iulia

Omg, acum mi-e frica. Noi mergem in Venus ca-s eu nostalgica si am amintiri foarte frumpase de acolo de cand eram mica. Hotel pe plaja cu pensiune completa. Unul din alea comuniste, de 3 stele, dar cu reviews bune. Te anunt cum e. ๐Ÿ™‚

Tea Vasilescu

Auzi, tu sa pui mana sa ma suni ca stiu ca esti in tara, gen de azi :)))
      That aside, fear not, cred ca versiunea comunista cu all inclusive e the sh*t! Fata de ce-am trait eu. Si de fapt nu fu atat de grav, doar asteptarile mele erau altele si, nah, trebuia sa ma invat si eu minte ca viata AIA nu mai exista.. etc etc.
      Call meee!

2. ERL

Nu m-as fi gandit cu copil mic in Vama ๐Ÿ™‚ Ce curaj!
    Bine, eu nici fara nu am curaj.
    Am inteles ca statiunile comuniste si Bulgaria sunt destul de kids-friendly.

3. Andriana

Strainezia si pt noi la anul, eventual in varianta Aeroport-transport asigurat de ei dus si intors – stat lati la plaja, all inclusive neaparat. Nu te tin nervii de mai mult, eu zic pana pe la 5-6 ani….

4. Cristina C.

Si eu am decis inca de anul trecut ca Vama Veche nu e de copii, bine, poate doar copii din aia mai mari, pe la 16 ani +. Mie imi cam vine sa evit litoralul romanesc all together, desi am avut o experienta decenta anul asta in 2 Mai. Dar totusi cu banii dati am fi putut merge linistiti fie in Grecia, fie in Bulgaria. Gone are the days de Vama, cel putin pentru moment. Am incercat sa recreez diverse stari, contexte, de dinainte de copil dar nu prea functioneaza. Asa ca ma bucur de experientele noi. ๐Ÿ˜€

5. Catalina

Eu am fost jumatate de ora toata viata mea in Vama la intoarcere din Bulgaria pe vremea cand eram fara copil si mi s-a parut un loc de o insalubritate fantastica. Sa ma ierte fanii acestei statiuni, dar nu inteleg de ce ar vrea cineva sa puna piciorul acolo. Bulgaria sau Grecia sunt niste variante mai bune decat orice loc de pe litoralul nostru.

6. arakelian

Si eu sunt nostalgica dupa Vama dar Vama de acum 15 ani. Banui ca sunt nostalgica dupa tinereturi dar ramane intre noi ๐Ÿ˜€
    In rest, nu m-as fi gandit cu copil mic in Vama, ci la 2 mai am fost cu fata mica frumusica si evident la turci la all inclusive ( avea un an, prima data si ultima data all inclusive).
    In rest, de pe la 7 ani ai copilei calatorim fiecare cu bagajul lui de mana. Pana atunci aveam o singura valiza pt toata familia ( nu ziceti la nimeni dar pana atunci am tinut pampersi noaptea). Dar noi suntem atipici, vacanta si relaxarea e inainte de toate.

Tea Vasilescu

Eu cred ca ma voi balaci in alte locuri, iar plimbarile cu copilul le vom face printre prietenii din Strainezia. Suna mai bine asa ๐Ÿ™‚

1. arakelian

Cam asa ๐Ÿ™‚
        Pana ies romanii din feudalism sa isi stranga dupa, eu prefer sa stau pe langa olandezi sau francezi. Si o zic cu naduf dupa ce vazui o amica de a mea ce a aruncat hartia langa cos doar pt ca era cosul ala plin….

7. iuliaBe

Draga mea Tea, iti recomand din toata inima statiunea Bibione din Italia….este nu doar baby friendly, este cea mai curata statiune in care vei calca ever si potrivita pentru piticii de toate varstele….recomand sa inchiriezi din timp, in ian-martie preturile sunt foarte bune, gen 400 euro ap cu 2 camere si gradina; preturile in statiune sunt super decente, lume civilizata, plaja curatata in fiecare seara si dimineata etc.

1. iuliaBe

Nu am fost acolo inca cu bebe, plecam in vacanta vineri si dupa o sa scriu un art despre asta. Dar am fost cand eram tanara ๐Ÿ™‚ si inca o data acum vreo 2 ani. De aia am si ales sa mergem anul asta acolo ca stim cum e si ca e perfect pentru bebele nostru de 9 luni mic, drag si scumpicios ๐Ÿ™‚

Ca perioada e de evitat August – e aglomerat (italienii au in majoritate concediul in August si cum e o statiune frecventata in 95% dintre cazuri de italieni, mi s-a parut cam sufocant), e si cald si e si mai scump, ca nah e perioada cea mai cautata….